Världens längsta inlägg! Ni måste inte läsa om ni vill, men jag måste skriva.. d:

Tänkte börja med lite massa fakta om mig ;D

  • Jag är otroligt intresserad av hundar, jag är uppväxt med dom och mamma är utbildad instruktör.
  • Jag älskar att träna med hundar och sätta lite krav på hundar som är jobbiga, likadant med hästar.
  • Jag har stallt ut flera hundar och började med rätt höga lydnads moment på en kurs som kallas HundUngdom som är vissa perioder varje tisdag på Finspångs Brukshundsklubb.
  • Jag tränar med min hund Gizzmo varje dag.
  • Jag har ridit i ca 11år. Hade ett litet upphåll i 2år för jag hade inga hästar o rida & jag tröttnade lite på det.
  • Jag var bokstavligen LIVRÄDD för hästar ända upp tills jag var ca 4,5 år. Mamma kunde inte ens gå Mot en häst utan att jag skrek rakt ut.
  • "Min" första ponny var en korsning mellan New Forest ovh Shettis tror jag. Han hette Sprint och var en väldigt svårriden ponny.
  • Jag seriöst HATAR fötter, Dom är så äckliga >.< Spec barfota.. ;o x'(
  • Jag hatar att bo i Sonstorp. Eller det är ju mysigt, fint oså men asså känns som jag glider isär med kompisarna från Nyhem..
  • Jag har känt min stödfamilj sen jag låg i mammas mage ^^.  Och dom är som en andra familj för mig bokstavligen.
  • Jag har haft ungefär 3 olika stödfamiljer. En i falla som jag inte trivdes hos av olika anledningar. Sen en familj inne i Finspång som jag trivdes jättebra hos men det var en sak som förstörde. Och nu Ann o Anders ♥
  • I'm In Love! ;)
  • Jag skulle Aldrig överleva utan mina djur!
  • Jag dras av någon anledning till alla speciella djur. Speciellt om dom är skygga eller lite sura av sig.. För jag ger mig inte om dom gör ett "utfall" mot mig eller något sånt..
  • Kompisar kommer kommer oftast till mig om dom behöver prata ut eller så.
  • Den häst som ALLTID kommer betyda allt/mest för mig är Trixi.<3 Skulle kunna göra nästan vad som helst för att börja ta hand om henne igen.. ♥♥

Ready O.<3

Jag rider nu Ready ca 4 dagar i veckan.

Och har travat igång honom i ca en vecka nu o ska trava en vecka till innnan vi ska börja med galopp =)
Han har redan blivit super fin i formen och jobbar på.. härom dagen gjorde han världens jävla värsta ökning.. jag visste inte om jag skulle rida lätt med eller stå eller så för han bara for iväg O.o trodde absolut inte jag kunde plocka in det på honom men han var en stjärna hela passet, han var samlad o fin i traven.
och gick i en så gott som perfekt form o lyssnade på minsta skänkel eller tygeltag! :D


I helgen ska jag till Helen och bråka lite med hennes shettis Ronja som behöver sättas på plats o jobbas lite xD
hon har ju bara en dotter på 7(?) år och Helen köpte Ronja bara för att hon var söt till Jennifer (hennes dotter) haha och söt är hon kan jag ju säga xD
Men hon är så bråkig så hon behöver någon som kan rida (jag) och som inte väger så mycket (jag) ;)
och sen kanske jag ska rida Herkules en svartskäckig oinriden shettishingst ^^
Och sen har hon ett outbildat/oinridet tinkersto jag tänkte kolla om jag kunde få rida med ... eller hon är väl insutten men ja :p

På Tisdag ska jag rida Hördur, ev. Pila? och KANSKE Bliki :DD


Imorrn (Lördag) Ska jag hoppa bana på RKF :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
As taggat ftw! :DDDDD

Hihihihih ♥


Jag Och Ready O ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0