lalalala

Ja, alltså, red Bebben i måndags, han gick som en klocka när jag red barbacka!

Red på mellantorps vägen igen.
HAN VAR SÅ JÄVLA GRYM MIN FINA HÄST!
Helt sjukt! Jenny var ju o red honom Torsdag - Fredag, var första gången jag red honom efter det o han var så galet jävla fin! helt sjukt!

Första när jag kom in i skogen efter lite skritt arbete, gjorde mycket skänkelvikningar osv, såen började jag trava, han springer gärna iväg i traven osv, för att komma undan arbetet, men inte nu, han var as samlad, gick i värsta fina formen, o först trodde jag att han skulle skita för han höjde ryggen massa osv, men det gjorde han inte, utan jag åkte upp massa för att han jobbade som en tok! Han har nog ALDRIG gått så perfekt,

Sen tänkte jag att ja men han är ju så fin i traven varför inte prova en galoppfattning? Första fattningen tog han inte, då sprang han bara iväg, sen kom vi till ett ställe som han alltid tycker är lika läskigt att gå igenom så där skrittade vi o sen efter det så gjorde jag en ny fattning, valde vänstergaloppen eftersom han har skitsvårt att bära sig i den, han tog den RÄTT dessutom, höll sig samlad - han Nästan galopperade på stället, höll sig i en kanske liiite låg form, o lite bakom hand men jag höjde min hand o han blev asfin! ;)

Sen skrittade vi typ bara tills vi kom till just, Mellantorp,
Lite mer trav, lika samlad o låg som förut, sen en galopp på en raksträcka, helt öppen med bara åkrar runt omkring, helt underbart o han drog inte :'D trodde han skulle göra det eftersom det är så pass öppet,

sen gjorde jag några galoppfattingar där fram o tbx, :)
han tog nästan alla rätt o bar sig i vänster utan att byta galopp.
Travade förbi Riffe o Manadis sommarhage (en Irish Cob & en Islänning) (:
han blev lite till sig, så Bebben blev lite hingstig (han är valack) xd

Travade av honom med mycket skänkelvikningar o ställde honom ganska mycket åt höger o vänster :) Böjde lite för att känna o han var fiin! Sen skrittade vi på lååånga tyglar hem, pust o frust sa Bebis då, jobbigt att "dansa" ^^



Bild från när Jenny red honom! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0