Text om hästarna ute hos Ann! ;)

Det var en tjej som ville läsa om hästarna (:


Namn: Kristall kallas för Kalle.
Ras: Islandshäst.
Ålder: Tror han blir 4 (:
Kön: Hingst
Ägare: Ann
Kalle ägs av min stödfamilj som jag ska börja rida in nu i sommar,
När han kom var han precis galen!
När dom hämtade honom så hoppade han först över bommen i transporten efter 30 meter o fastnade där så han fick stå kvar i Mantorp tror jag det var för att kolla så han inte var skadad eller så. När han kom hem så sprängde han boxen, sen staketet till hagen o sen rakt genom staketet till paddocken... ;o
Nu, ett år senare ungefär är han som en hundvalp ^^ världens mysigaste, går med stona utan problem och är helt underbar! :d



Hihi ojj! Sné bild >.<

Namn: Barbie kallar för Barbie med.
Ras: Islandshäst.
Ålder: 17
Kön: Sto
Ägare: Martina
Det är rätt komplicerat med Barbie, hon ägs av en tjej som heter Martina i papperna, Ann fick hem henne på foder i slutet av Juli eller början av Augusti. Men sen skulle hon få stanna och Ann fick henne om hon gillade Barbie.
Och nu har hon fått stanna ^^ Den 8 augusti fick Jag Barbie av Ann!
Eller jag skulle ha henne på prov fram till så långt som nyår 2010 för att se så det funkade med skolan.. det gick väl sådär men jag fick ha kvar henne efter nyår ändå.
Jag hade henne tills Början av April, sen bestämde JAG mig för att låta henne gå över till Ann igen.
Hon står fortfarande kvar men blir inte så mycket riden, jag kommer förmodligen fortsätta rida henne ibland men ska satsa för det mesta (avhästarna där ute) på Kalle! (: Barbie får följa med på uteritter med Gerpla osv ;)


Namn: Embla.
Ras: Islandshäst.
Ålder: Tror hon är 4
Kön: Sto
Ägare: Ann

När Embla kom till Ann var hon  skygg, lite sur o lite tråkig att ha o göra med.
Hon är påbörjad inridning och jag har tränat endel från marken med henne men hon är otroligt svår!
Hon har igentligen ingen respekt för människan och går rakt på, bits i benen/fötterna när man sitter på och bara allmänt surar ihop.
Hon totalt VÄGRAR gå framåt när man ska rida och vi har testat allt möjligt, jag har haft långt spö, kort spö, inget spö, mycket skänklar, ridit både med och utan bett, blivit longerad och allt möjligt, men hon går inte ett steg framåt!
Emma/Mamma/Ann har fått gå/springa framför eller lett henne men ibland går det, ibland inte.
Hon är betäckt med Kalle nu och hon ska föla beräktnat i mitten av Maj tror vi ;)


TILL SALU!
Namn: Gerpla frá Snickaregård
e. -Sindri frá Högnastödum
u. - Hylling  frá Krossi
Ras: Islandshäst.
Ålder: Tror hon är 3-4
Kön: Sto
Ägare: Ann

Nu blev det i lite fel ordning men jag är lite stressad när jag skriver detta.. ._.
När Ann fick hem Hylling (Nästa häst jag skriver om)
så följde Gerpla med på köpet och fick stanna.
Hylling åkte. När hon kom kunde man knappt titta på henne innan hon sprang iväg, nu är hon framåt o såååååå mysig! :)
Hon var på inridning på ett ställe som heter Stenholmen i Linköping..
Jag har varit ute o galopperat på henne och första gången jag gjorde det tog hon galoppskänkeln direkt! :D
Hon är otroligt lättlärd.


Namn: Hylling Frá Krossi
Ras: Islandshäst.
Ålder: Tror hon är 18 ;)
Kön: Sto
Ägare: Just nu - Ingen aning x)

När Hylling kom till Ann var hon precis som Gerpla, man kunde inte hålla på alls med henne.
Nu under dom 2(?) åren hon varit hos Ann blev hon också en helt annan häst med oss.
Emma red henne väldigt mycket nu på slutet och hon blev såå fin! (:
Hon var betäckt när hon kom och fick ett föl för ca 1år sen.


Namn: Galdur.♥
Ras: Islandshäst.
Ålder: Han blir 1år snart :3
Kön: Hingst
Ägare/Uppfödare: Ann

Detta var alltså bebisen som Hylling hade i magen när hon kom!
Världens mysigaste! Har aldrig träffat ett föl som är så mycket pussar o kramar som han!
:'D
I somras blev han så akut sjuk så han kunde ha dött.. tror han fick i sig Johannesört som är en jätte giftig växt för hästar.
Vi märkte att han var lite hängig och inte alls som han brukar, Ann tog ut veterinär och när dom skulle ta hem honom från sommarbetet så typ svimmade han o bara ramlade omkull.. sen blev han helt blind på ena ögat och sen nedsatt syn på andra.
Men nu är han HELT återställd(!!)
Helt sjukt o han är som en ny häst :')



Det var hästarna i denna gång, vi får en dator hemma om några dagar med förhoppningsvis internet så då kan jag skriva om alla hästarna i stallet som Bebben står i om ni vill? (:

Nu ska jag faktiskt åka o rida Ready ;)♥
Blir uteritt idag med nya vägar^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0