Min ponny var en stjärna idag! :D
Jag är så otroligt stolt!

Red först ut barbacka i 15-20min, skittade bara.
Tränade endel halter och att han skulle stanna exakt när jag ber om det och inte fortsätta framåt som han gärna gör.
Det gick väl sådär eftersom han började backa och ha sig när han tvingades stå still, tvingade honom att stå stilla och behålla formen.. Det blev väldigt jobbigt tyckte han så han började backa och ha sig, gjorde en snygg piaff också ;)
Haha men ville inte fortsätta träna halter på bilvägen när han höll på så, så jag red upp i Sippan och Katten's sommarhage och började jobba i skritt där och han går som en klocka!

Jobbar neråt, höjer ryggen galet mycket och man verkligen känner hur han trampar på med bakbenen och så han kändes SÅ fin!
Började med halter och formen där med, gissa.. han gör Inte Ett Enda försök till att röra sig ens, han står där jag pillar honom lite i munnen och han börjer sig hur fint som helst! :D Med alla tassar på rätt plats! :D
hihi, böjde igenom honom åt både höger och vänster och jobbade igenom ordentligt i skritten i kanske 30min..
Sen började jag trava.. samma sak där som skritt -> halt. Men i traven tog jag trav -> skritt och att han skulle behålla formen hela tiden!

Efter cirka 3 avgångar så tog han skritten perfekt från traven! :D
OCH han behöll formen nästan hela tiden, han höjde huvudet några gånger,, en gång för en bil ._.
haha den kom typ bakom honom längs med staketet så och han var inte beredd så han kastade sig framåt och började studsa och galoppera på stället xD
haha men sen lungade han sig på mindre än 3sek och fortsatte jobba på som om ingenting hänt!
amazing!
Han frustade och pustade och trampade på mer än någonsin och verkligen försökte, han var så himla söt min bebis ♥

Hans trav idag var helt underbar!
Helt sjukt mjuk, låg och samlad.
Började äver jobba med att han ska bära sig själv mer.
Han orkar inte riktigt så mot slutet red jag med lite längre tyglar så han skulle komma på att man faktiskt inte kan gå med 100% stöd hela livet.. Och han gjorde det riktigt bra faktiskt!
Helt underbart!
Jag älskar ju hästen!♥


Imorgon kväll ska jag och Hanna rida ut.

Juste, hon berättade idag att när hon var ute och red första gången efter en operation hon gjort så skulle hon ut och rida en lugn sväng på Gossip och sen kommer en lös hund och jagar dom 1/2 km .. en björnhund. Hon såg ingen ägare.. helt sjukt att folk förfan inte kan hålla koll på sina hundar! Blir fett irriterad på sådant alltså.
Det kan ju ha varit en jakthund men ändå.. jägare har lika mycket ansvar för hunden ändå och ska inte låta den springa på hur som helst.

När jag red i hagen förresten när jag skrittade av honom så kom det några med pannlampor som gick i skogen.. såg 1 eller 2 hundar också.. antog att det var jägare och ropade att det bara var jag som red för dom stannade och kollade på oss.. usch vill inte tänka på vad som kunde ha hänt om jag inte ropat. Jag hade Reflextäcke runt benen och på hans länd, dom borde ju sett men aah.. usch!

sjukt!
Förövrigt är jag helt gaaaaaaaaaaaaaaalet nöjd med min fina ponny ♥




Haha söt♥










Är det förresten någon som är sugen på att se bilder på stallet och/eller alla hästar + info? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0